Pakketje geleverd? Check!

Mijn vertrouwen in de goede werking van de post verdween een tiental jaar geleden. Het was kerstperiode en de nieuwjaarswensen vrolijkten dagelijks de inhoud van mijn brievenbus op. Tot ik een enveloppe opende met een handgeschreven nieuwjaarskaart die meldde: Gelukkig Nieuwjaar! Maak van 2013 een schitterend jaar! Oeps… Tante Josiane had vast te diep in het aperitiefglas gekeken toen ze deze kaart schreef. Het moest immers 2014 zijn. Grappig. Maar ook de volgende wenskaarten die ik opende, en die niet afkomstig waren van tante Josiane, meldden hetzelfde mysterieuze jaartal. Had ik iets gemist? Meende ik al een jaar onterecht in 2013 te leven en was het in werkelijkheid nog maar 2012? Was ik verstrikt geraakt in de – toen nog niet geboren – parallelle wereld van Stranger Things? Het mysterie werd groter toen ik – nog steeds diezelfde dag – een enveloppe openmaakte van mijn verzekeringsmaatschappij, met documenten die eind december 2012 waren verstuurd. Voor ik de laatste overgebleven enveloppe vanop de bodem van mijn brievenbus opdiepte keek ik om me heen. Je weet maar nooit wanneer die Ralph Inbar plots opduikt om je mee Bananasplit in te sleuren. Geen Ralph. Geen gniffelde kinderen die me een poets hadden gebakken. De laatste enveloppe dus. Die bleek een brief met verontschuldigingen van De Post te bevatten. Blijkbaar was ‘onze’ post teruggevonden in het tuinhuis van een inmiddels ontslagen postbode, die een jaar voordien vond dat de kerstperiode veel te druk was. De man – of vrouw, hé waarom ook niet? – had er niets anders op gevonden dan de postzakken te bewaren in plaats van de post te verdelen. Wel, postbode, karma is a bitch en die weet je altijd te vinden. Ook al is het met een jaar vertraging. ECHT. GEBEURD. Dit gezegd zijnde, snap je mijn opluchting toen ik op instagram werd getagd door een Libelle-lezeres die postte dat KANSLOOS goed was aangekomen (foto boven)? Wie kan dit postbodeverhaal toppen?

PS: stiekem hoop ik dat je met een glimlach terugdenkt aan deze blog wanneer je je afvraagt wanneer de boete voor die verkeersovertreding in je bus zal vallen 😉

10 gedachtes over “Pakketje geleverd? Check!

  1. Grrrrmmmblll, dat is de enige reactie die ik kan geven op PostnL. Hier verdwijnt de post met enige regelmaat in het totale niets. Vooral het stripblad Eppo moet het ontgelden. Vermoedelijk werkt ergens een stripliefhebber.

    Geliked door 1 persoon

  2. Het is helaas geen uitzondering wat je hier vertelt, maar gelukkig is het meestal niet zo extreem. Evengoed ku je inderdaad niet meer “de klok gelijk zetten”op de postbode . Ze komen en gaan wanneer het ze uitkomt wat tijd betreft en poststukken die “de andere dag” al bezorgd worden 54rtrr2zijn meer uitzondering dan regel. Gelukkig is het met jouw pakketje goedgekomen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie