Hoe was jullie dag? Hier was het even slikken. Dus als je een happy/happy shiny/shiny feelgood post verwacht dan moet ik je teleurstellen. Het zat even tegen. Deze post gaat over aannemers… Voel je me al komen? Zie ik je instemmend knikken? Waarom heb ik het gevoel dat ik altijd de eerste klant ben bij wie iets geleverd of geïnstalleerd moet worden? Ik verklaar me nader. In oktober zou er een nieuwe douchecel worden geplaatst. Helaas. De verkoper had een verkeerde referentie op het order gezet en we kregen de verkeerde deur. Het was een draaideur en het moest een vouwdeur zijn. Geloof me, nu ken ik alvast het verschil. We belden naar de winkel en die nam de deur gelukkig terug. Vorige dinsdag zou de juiste deur worden geplaatst. Ik en bolleke werken thuis terwijl de vaklui hun werk doen. Ze zijn heel voorzichtig, dragen handschoenen en we zijn er heel tevreden over. Maar… Wanneer ze zeggen klaar te zijn met het werk gaan we kijken. Natuurlijk. Wat anders? Blijken er tientallen krassen te zitten op de aluminium profielen van de douchedeur. Shit. Ik voel me slecht bij om er wat van te zeggen want dan lijk je een mierenneuker, maar wanneer je een nieuwe auto koopt verwacht je toch ook niet dat er krassen op zitten, toch? We vermoeden dat ze zijn veroorzaakt tijdens het transport en dat de loodgieter of zijn werklui hier niets mee te maken hadden. Alleen… hadden ze dit volgens mij wel moeten merken bij ontvangst. Dit gebeurde niet en de deur is intussen volledig geïnstalleerd. Dus de aannemer zegt: ‘not my problem, ik heb dat materiaal zo binnengekregen’ en de leverancier zegt: ‘Tja, als er schade was aan de deur had die nooit geplaatst mogen worden..’ Dus wanneer Kafka weer eens om de hoek loert ben ik dankbaar om de simpele dingen in het leven: een goede gezondheid, een mooie recensie, een liefdevol gezin en een fles wijn straks. Nee, geen glas. Een fles. Santé.
🙏🍹🍹🍹🍹🍹🍹
Aum Shanti
LikeGeliked door 1 persoon
Toch zou ik reclameren, het is geen dingetje van een paar euro!
De recensie maakt is great, een geweldige opsteker. Het is je gegund!
LikeLike
Ik heb een heel onderdanige mail naar de aannemer gestuurd. Blijkbaar had hij net een vervelend telefoontje gehad voor wij hem belden. Hij zei dat dit zo niet kon en dat hij wel een oplossing zou vinden. Toch een opluchting! Fijn weekend 🌞
LikeGeliked door 1 persoon
Als de aannemer nou had bedacht ‘zou ik dit willen in m’n eigen huis? Nee?!’ dan was er een hoop leed bespaard gebleven… succes 🍷
LikeLike
Wordt vervolgd. Fijn weekend!
LikeGeliked door 1 persoon
Jij ook!
LikeLike
💋
LikeGeliked door 1 persoon
Ik zou dat toch niet pikken hoor. Dat kan toch niet?
LikeGeliked door 1 persoon
En dan toch rustig blijven.
LikeLike
Herkenbaar, Petra, maar ook bij andere techneuten dan aannemers… We zijn ook met internet twee weken van het kastje naar de muur gestuurd met tegenstrijdige adviezen.
LikeLike
Waar blijft AI wanneer je een redder in nood kan gebruiken 😉? Fijne zondag!
LikeLike